Rahim Filmi (HSG)

Rahim Filmi (HSG) Nedir?

Rahim filmi, rahim içine ilaç verilmesini takiben alt karın bölgesinin radyolojik olarak görüntülenerek rahim ve tüpler hakkında bilgi almamızı sağlayan yöntemdir. Histerosalpingografi kısaca HSG, histero: rahim, salpingo: tüpler, grafi: görüntüleme kelimelerinin birleşmesinden oluşmuştur.

İlaçlı Rahim Filmi Hangi Durumda İstenir?

Rahim filmi, infertilite(kısırlık) araştırmasında istenilen bir tetkiktir. Rahim içinde perde, myom ve ya polip olup olmadığı, rahimin yapısı, rahim içi yapışıklık olup olmadığı, tüplerin açık olup olmadığı anlaşılabilir.

Bazen verilen kontrast madde tüplerden geçişi esnasında, tüplerdeki hafif tıkanıklıklar açılabilir, böylece HSG çekiminden sonraki 6 ayda gebelik oranları bir miktar artmaktadır.

İlaçlı Rahim Filmi Nasıl Çekilir?

Bu özel röntgen filmi çekimi için hasta, jinekolojik pozisyonda röntgen masasında hazırlanır. Uygun dezenfeksiyon şartları sağlandıktan sonra, rahim ağzı(servik) özel bir aletle sabitlenir ve servikal kanaldan içeri itilen özel bir kanül ile rahim içine radyoopak madde(kontrast madde) enjekte edilir, verilen madde rahim içine sonra tüplere ve şayet tüpler açık ise karın boşluğuna yayılır, bu esnada karın alt bölgesinin röntgen çekimleri yapılır.

Rahim Filmi Ne Zaman Çekilir?

İlaçlı rahim filmi çekimi için en uygun zaman, adet bitiminden sonraki birkaç  gündür. Bu dönem gebelik ihtimalinin olmadığı bir dönem olduğu için tercih edilir. Ayrıca ilerleyen dönemlerde rahim içi kalınlık artacak ve rahim içini değerlendirmemizi zorlaştıracak  ve görüntünün netliğini bozacaktır. Adetli iken ise enfeksiyon ve endometriozis hastalığı gibi riskler taşıdığı için çekilmez.

HSG (Rahim Filmi Çekimi) Ağrılı Bir İşlem Midir?

İşlem sırasında, özellikle verilen kontrast maddenin tüplerden geçişi sırasında kısa süreli  bir miktar ağrı hissedilebilir.bu ağrı dayanılmayacak düzeyde bir ağrı değildir. Genel anestezi altında yapılan HSG (ilaçlı rahim filmi) çekimlerinde hasta ağrı hissetmez.

İlaçlı Rahim Filmi Kimlere Çekilmez?

Rahim ağzında darlık olan kişilerde filmi çekmek çok zor hatta imkansız olabilmektedir.
Rahim ağzında ve ya içinde  kanser şüphesi olanlarda, hastalığın yayılımını kolaylaştırabileceği için uygun değildir.

İlaçlı Rahim Filminde Tüpler Kapalı ise Ne Yapmak Gerek?

İlaçlı rahim filminde tüpler kapalı ise(tubal obstrüksiyon) yapılacak olan işlem laparoskopidir. Laparoskopide  de tüpler kapalı olarak tespit edilirse yapılacak işlem tüp bebek(IVF)dir.

İlaçlı rahim filmi çekimi sırasında tüplerde spazm(kasılma) meydana gelebilir ve aslında açık olan tüpler kapalıymış gibi görünebilir.

[yasr_visitor_votes size=”large”]

Rahim filmi (HSG) sorularınızı sorabilirsiniz 🙂

Sorunu Gönder

E-posta adresinizi hekim hariç kimse göremez.