Menopoz Tedavisi

Menopoz Nedir?

Menopoz, kadınların yumurtalıklarında meydana gelen yumurta üretimindeki azalmayla birlikte, kadınlık hormonlarının (progesteron ve östrojen) azalması anlamına gelir. Vücutta azalan bu hormonların üretimi, menopozdan bir süre sonra tamamen durur.

Menopoz Neden Olur?

Cerrahi veya başka bir tıbbi durumun neden olmadığı doğal menopoz yaşlanmanın normal bir parçasıdır. Menopoz, hormonal doğum kontrolü, aşırı aktif tiroid, yüksek prolaktin, radyasyon veya yumurtalıkların cerrahi olarak alınması gibi kanamayı yapay olarak durdurmaya neden olabilecek herhangi bir cerrahi veya tıbbi durumun olmaması durumunda adet kanamasının olmadığı tam bir yıl olarak tanımlanır.

Yaşlandıkça üreme döngüsü yavaşlamaya başlar ve durmaya hazırlanır. Bu döngü ergenlikten beri sürekli olarak çalışmaktadır. Menopoz yaklaştıkça yumurtalıklarınız östrojen adı verilen hormonu daha az üretir. Bu azalma gerçekleştiğinde adet döngünüz değişmeye başlar. Düzensiz hale gelebilir ve sonra durabilir. Vücudunuz farklı hormon seviyelerine uyum sağladığından fiziksel değişiklikler de olabilir. Menopozun her aşamasında (perimenopoz, menopoz ve postmenopoz) yaşadığınız semptomların tümü, vücudunuzun bu değişikliklere uyumunun bir parçasıdır.

Menopoz Ne Kadar Sürer?

Menopoz, adet döngüsünün hiç olmadığı 12 ayı tanımlar. Menopozdan önceki süre, sekiz ila 10 yıl (perimenopoz) sürebilir. Menopozdan sonraki dönem (postmenopoz) ise hayatınızın sonuna kadar sürecektir. Ortalama menopoz yaşı yaklaşık 51'dir.

Menopoz Dönemi
Menopoz, artık adet döneminizin olmadığı noktadır. Bu aşamada, yumurtalıklarınız yumurta salmayı ve östrojenlerinin çoğunu üretmeyi bırakmıştır. Menopoz tanısı, art arda 12 ay adet görmediğiniz zaman konur.

Postmenopoz Dönemi
Menopozdan sonra geçen zamana verilen isimdir. Bu aşamada, sıcak basması gibi menopoz semptomları birçok insan için hafifleyebilir. Bununla birlikte, bazı insanlar menopoz geçişinden sonra on yıl veya daha uzun süre menopoz semptomları yaşamaya devam eder. Daha düşük östrojen seviyesinin bir sonucu olarak, postmenopozal fazdakiler, osteoporoz ve kalp hastalığı gibi çeşitli sağlık durumları için yüksek risk altındadır.

Menopoz Belirtileri Nelerdir?

Aşağıdaki semptomların bir kısmını veya tamamını yaşamaya başlarsanız menopoza giriyor olabilirsiniz:

• Sıcak basması (vücuda yayılan ani bir sıcaklık hissi).
  • Gece terlemeleri ve/veya soğuk basması.
  • Vajinal kuruluk; seks sırasında rahatsızlık.
  • İdrar aciliyeti (daha sık idrara çıkma için acil bir ihtiyaç).
  • Uyuma güçlüğü (uykusuzluk).
  • Duygusal değişiklikler (sinirlilik, ruh hali değişimleri, hafif depresyon).
  • Kuru cilt, kuru gözler veya ağız kuruluğu.
    Hâlâ menopoz geçişinde (perimenopoz) olan kişiler de şunları yaşayabilir:
  • Göğüslerde hassasiyet.
  • Premenstrüel sendromun (PMS) kötüleşmesi.
  • Düzensiz adet dönemleri.
  • Normalden daha ağır veya daha hafif olan dönemler.
  • Bazı insanlar şunları da yaşayabilir:
  • Aritmi
  • Eklem ve kas ağrıları
  • Libidodaki değişiklikler.
  • Konsantrasyon zorluğu, hafıza kaybı (genellikle geçici).
  • Kilo almak.
  • Saç dökülmesi veya inceltme

Bu semptomlar, yumurtalıkların daha az östrojen ürettiğinin veya hormon seviyelerinde artan dalgalanmaların bir işareti olabilir. Tüm insanlar bu semptomların hepsini yaşamaz. Bununla birlikte, yeni kalp atışı semptomları, idrar değişiklikleri, baş ağrıları veya diğer yeni tıbbi problemlerden etkilenenler, bu semptomların başka bir nedeni olmadığından emin olmalıdır.

Menopoz Nasıl Teşhis Edilir?

Doktorunuzun menopozu teşhis etmesinin birkaç yolu vardır. Doktorunuz, geçen yıl boyunca geçirdiğiniz adet döngünüzü inceler. Tam bir yıl (12 ardışık ay) adet görmediyseniz, menopoza girdiniz ve menopoz sonrası dönemde olabilirsiniz.

Menopoz Tedavi Edilebilir mi?

Menopoz, vücudunuzun geçtiği doğal bir süreçtir. Bazı durumlarda menopoz için herhangi bir tedaviye ihtiyacınız olmayabilir. Doktorunuzla menopoz tedavisini tartışırken, amaç hayatınızı bozan menopoz semptomlarını tedavi etmektir. Menopoz semptomları için birçok farklı tedavi türü vardır. Menopoz için ana tedavi türleri şunlardır:

• Hormon tedavisi.
  • Hormonal olmayan tedaviler.

Sizin için işe yarayan bir tedavi planı hazırlamak için menopozdan geçerken doktorunuzla konuşmanız önemlidir. Her insan farklıdır ve benzersiz ihtiyaçları vardır.

Hizmet - Menopoz Tedavisi