Kısırlık (İnfertilite) Nedenleri

Kısırlık (İnfertilite) Nedir?

Halk arasında kısırlık olarak bilinen infertilite bir yıl veya daha uzun süre korunmasız düzenli cinsel ilişkiye rağmen gebelik elde edilememesi olarak tanımlanıyor.

Kadınlarda Kısırlık (İnfertilite) Nedir?

Kısırlık çoğu zaman belirti vermese de, adet düzensizlikleri yumurtlama probleminin işareti olabilmektedir. 35 yaşından genç kadınlarda 1 yıllık denemeye rağmen gebelik olmaması durumunda doktora başvurulabilir. 35- 40 yaş arasında ise altı aylık deneme yeterli görülmektedir. 40 yaşından sonra çocuk sahibi olmayı arzulayan çiftler için uzman hekim tarafından uygun görülen tetkikler sonrası tedaviye en kısa sürede başlanmaktadır. Eşler arasında bilinen bir kısırlık problemi varsa, düzensiz veya ağrılı adet döngüleri varsa, genital enfeksiyon geçirildiyse, tekrarlayan düşükler, kanser tedavisi görmüş ise veya bilinen endometriozis varsa bu durumlarda daha erken tetkik ve tedaviye başlanabilmektedir.

Kısırlık (İnfertilite) Türleri Nelerdir?

Kısırlık; hiç çocuk sahibi olamamak olduğu gibi, bir ya da daha fazla çocuğu olduğu halde sonradan çiftlerin istemesine rağmen bir yıldan uzun süre çocuk sahibi olamaması da söz konusu olabilmektedir. Hiç çocuk olmamasına primer (birincil) infertilite,  sonradan istediği halde tekrar çocuk sahibi olamamaya sekonder (ikincil) infertilite olarak tanımlanmaktadır. İkisinin de sebepleri aynı ya da farklı olabilmektedir.

Kısırlık (İnfertilite) Belirtileri Nelerdir?

Kısırlık, çoğu zaman belirti vermeyebilir. Kadınlarda ortaya çıkan en kapsayıcı belirtileri şunları içerir;

• 1 yıllık düzenli cinsel ilişkiye rağmen gebelik elde edilmemesi,
  • Düzensiz ve sancılı regl dönemleri,
  • Genital enfeksiyon,
  • Hormanal dengesizlik,