Jinekoloji

Home / Jinekoloji

Jinekoloji Nedir?

Jinekoloji, kadın sağlığı ve hastalıklarını inceleyen Nisaiye olarak da adlandırılan hekimlik dalıdır.

Jinekolog Kimdir?

Kadın sağlığı ve hastalıkları konusunda uzmanlaşmış tıp doktorudur. Kadın hastalıkları ve doğum uzmanı ile eş anlamlı olarak kullanılır. Jinekolog; doğum öncesi, doğum zamanı ve doğum sonrası olmak üzere kadının her evresinde görev üstlenir.

Jinekolojik Muayene Nasıl Yapılır?

Jinekolojik muayene; ağrıya yol açmayan, kısa süren bir işlemdir. Öncesinde bireysel ve ailevi tıbbi öykü alınır. Ardından jinekolog tarafından hastanın litotomi pozisyonunda dış genital muayenesi yapılır ve spekulum vasıtası ile vajina ve rahim ağzı incelenir. Bakire hastalarda bu muayene yapılamayacağı için ultrason ile rahim ve yumurtalıkların incelenmesi gerçekleştirilir.

Jinekolojik Muayene Ne Zaman Yapılır?

Jinekolojik muayene için adet kanamasının olmadığı bir dönem seçilmelidir ve birkaç gün vajinal duş, krem ya da ovül kullanılmamalıdır. Ancak hastanın şikayeti vajinal kanama ise bu süreçte muayene edilebilir.

Jinekolojik Muayene Ne Sıklıkta Yapılmalıdır?

Kadınların hiçbir problemleri, şikayetleri olmasa bile yılda bir kez rutin olarak jinekolog tarafından muayene edilmeleri gerekir. Düzenli jinekolojik muayenenin hastalıkların önlenmesi ve erken teşhiste önemi büyüktür.

Jinekolojik Muayenede Yapılan Testler Nelerdir?

Jinekoloğunuz muayene esnasında rahim ağzı kanser tarama testi olan PAP SMEAR testini ve HPV DNA testi yapılabilir. Cinsel yolla bulaşan hastalıklar için örnek alınabilir.

Jinekolojik muayene öncesi kişinin kendisini rahatsız ve tedirgin hissetmesi doğaldır. Jinekolojik muayene ağrıya yol açmaz ve beş dakika gibi kısa bir sürede yapılır.

Jinekolojik Muayene Ücreti

Muayene öncesi bilgi sahibi olmak ve hekiminizi endişelerinizi azaltır. Randevunuzdan önce sormak istediklerinizi not almak görüşmenin daha verimli geçmesini sağlayacaktır. Jinekolojik muayene ücretini öğrenmek ve randevu almak için aşağıdaki Randevu Al butonuna tıklayabilirsiniz.

Kadın doğum uzmanı İzmir

Kadın doğum uzmanı ve ya kadın doğum doktoru, 6 yıllık tıp eğitimi sonrasında, kadın hastalıkları ve doğum konusunda eğitim almış doktorlara verilen isimdir. Kadın hastalıkları ve doğum uzmanı, operatör doktordur. Operatör terimi ameliyat yapan, cerrahi branş doktorları için kullanılan terimdir ve Op. Dr. kısaltması ile ifade edilir. Jinekolog, kadın hastalıları ve doğum uzmanı için kullanılan diğer bir terimdir. Bazı Kadın doğum uzmanları, Kadın Hastalıları ve Doğum uzmanlık eğitiminin ardından, onkoloji (kanser ameliyatı), perinatoloji (yüksek riskli gebelik) gibi konularda yan dal eğitimi alarak daha spesifik konularda çalışabilmektedir.

Kadın doğum doktoru İzmir

Kadın doğum uzmanı olarak doktorun görevi; gebelik takibi, doğum ve lohusalık sürecinde ortaya çıkabilecek problemleri tespit etmek ve gereken önlemleri almaktır. Bu problemler bazen gebeliğin başlangıç aşamasında belirlenebilirken kimi zamanda gebeliğin ilerleyen süreçlerinde ortaya çıkmaktadır. Problemlerin tespiti için gebelik öncesi ve süresince Kadın doğum uzmanı, kadın doğum doktoru tarafından muayene edilmeli ve düzenli takip edilmelidir.

Kadın hastalıkları doktoru (jinekolog); gebelik dışında, kadın hastalıkları, jinekolojik hastalıklar olarak adlandırdığımız rahim(myom vb), yumurtalık(kist vb), rahim ağzı(smear vb) ile ilgili hastalıklar, adet düzensizliği, doğum kontrol yöntemleri(spiral vb), menapozal şikayetler, infertilite(kısırlık), genital estetik, vajinismus,organ sarkmaları, idrar kaçırma konularında da hizmet vermektedir. Kadın doğum doktoru üreme çağındaki kadınlar için çok özel bir konumda bulunmakta ve birçoğu için koruyucu hekimlik ve birinci basamak sağlık hizmeti veren hekim olma özelliğini korumaktadır.

Sorunu Gönder

E-posta adresinizi hekim hariç kimse göremez.

Call Now Button+90 505 357 43 56