Jinekoloji

Jinekoloji Nedir?

Jinekoloji, kadın sağlığı ve hastalıklarını inceleyen Nisaiye olarak da adlandırılan hekimlik dalıdır.

Jinekolog Kimdir?

Kadın sağlığı ve hastalıkları konusunda uzmanlaşmış tıp doktorudur. Kadın hastalıkları ve doğum uzmanı ile eş anlamlı olarak kullanılır. Jinekolog; doğum öncesi, doğum zamanı ve doğum sonrası olmak üzere kadının her evresinde görev üstlenir.

Jinekolojik Muayene Nasıl Yapılır?

Jinekolojik muayene; ağrıya yol açmayan, kısa süren bir işlemdir. Öncesinde bireysel ve ailevi tıbbi öykü alınır. Ardından jinekolog tarafından hastanın litotomi pozisyonunda dış genital muayenesi yapılır ve spekulum vasıtası ile vajina ve rahim ağzı incelenir. Bakire hastalarda bu muayene yapılamayacağı için ultrason ile rahim ve yumurtalıkların incelenmesi gerçekleştirilir.

Jinekolojik Muayene Ne Zaman Yapılır?

Jinekolojik muayene için adet kanamasının olmadığı bir dönem seçilmelidir ve birkaç gün vajinal duş, krem ya da ovül kullanılmamalıdır. Ancak hastanın şikayeti vajinal kanama ise bu süreçte muayene edilebilir.

Jinekolojik Muayene Ne Sıklıkta Yapılmalıdır?

Kadınların hiçbir problemleri, şikayetleri olmasa bile yılda bir kez rutin olarak jinekolog tarafından muayene edilmeleri gerekir. Düzenli jinekolojik muayenenin hastalıkların önlenmesi ve erken teşhiste önemi büyüktür.

Jinekolojik Muayenede Yapılan Testler Nelerdir?

Jinekoloğunuz muayene esnasında rahim ağzı kanser tarama testi olan PAP SMEAR testini ve HPV DNA testi yapılabilir. Cinsel yolla bulaşan hastalıklar için örnek alınabilir.

Jinekolojik muayene öncesi kişinin kendisini rahatsız ve tedirgin hissetmesi doğaldır. Jinekolojik muayene ağrıya yol açmaz ve beş dakika gibi kısa bir sürede yapılır.

Jinekolojik Muayene Ücreti

Muayene öncesi bilgi sahibi olmak ve hekiminizi endişelerinizi azaltır. Randevunuzdan önce sormak istediklerinizi not almak görüşmenin daha verimli geçmesini sağlayacaktır. Jinekolojik muayene ücretini öğrenmek ve randevu almak için aşağıdaki Randevu Al butonuna tıklayabilirsiniz.

Sorunu Gönder

E-posta adresinizi hekim hariç kimse göremez.