Gebelik

Dünyaya çocuk getirmeye karar vermek gebe adayı için fizyolojik, psikolojik, ekonomik ve sosyolojik etkileri de beraberinde getiren birbiriyle bağlantılı bir süreçtir. İlk anından doğuma kadar geçen 40 haftalık dönemin, bilimin yol göstericiliğinde devam etmesi ise hayati önem taşımaktadır. Çünkü her gebe ve bebek özeldir. Bu sebeple zorlu, riskli ve keyifli aşamaların iç içe geçtiği süreçte gebeyle bebeğinin kadın hastalıkları ve doğum uzmanı bir doktorun gözetiminde olması önemlidir. Bu her anı kıymetli yolculukta gebeye ve bebeğine eşlik eden doktorun tıpkı bir yol arkadaşı gibi çok yönlü olması, gebeliğin risk faktörlerini de değerlendirerek gerekli testleri talep etmesi gerekir.

Gebelik Öncesi Görüşme

Hamile kalmaya karar vermeden en az 3 ay önce jinekolojik sağlığınızı netleştirmek için bir kadın hastalıkları ve doğum doktoruna danışmalısınız. Çünkü çocuk doğurmak tesadüfe bırakılamayacak kadar ciddi bir süreçtir. Gebelik konusunda henüz karar aşamasındayken uzman doktorla yapılacak görüşme, sürecin hem bebek hem gebe açısından sağlıklı geçmesini sağlayacaktır. Planlı gebelik, bilinçli şekilde yol almanıza ve bilim insanlarının gözetiminde sağlıklı şekilde ilerlemenize katkı koyacaktır. Plansız gebelik nedeniyle gebe kaldığını ancak birkaç hafta geçtikten sonra öğrenen anne adayının aslında bebeğini de riske attığını lütfen unutmayınız. Çünkü organların oluştuğu bu ilk haftalar fetus için en kritik dönemlerdir. Hamile olduğunu bilmeyen annenin kullandığı sigara, alkol ya da bazı ilaçlar bebeğin normal gelişimini engellemektedir.

Bebeğe Fiziksel Olarak Hazırlık

Sağlıklı bir toplum sağlıklı insanlardan oluşur. Bu nedenle çocuk dünyaya getirmeye karar vermek çok yönlü düşünülmesi gereken bir konudur. Anne ve baba adaylarının fiziksel, psikolojik ve ekonomik olarak kendilerini hazır hissederek yola çıkmaları süreci de kolaylaştıracaktır. Gebelik de fizyolojik olarak bunun en önemli basamağıdır ve tüm planlamayı uzman doktorunuz eşliğinde yapmanız hayati önemdedir. Çocuk doğurmayı tesadüfü ihtimallere bırakmak onun sağlığını da riske atmaktır. Bilinçli şekilde hareket ettiğinizde zaten doktorunuz sürecin en başında genel pelvic muayene ve smear testi yapacak; rahim içi ve yumurtalıkların son halini gözlemlemek için anne adayını ultrason muayenesine sokacak; kullanılan ilaçlar, iğneler devam eden başka tedaviler gibi durumları da dikkate alarak gebelik planlamanızı yapacaktır.