Gebelik Öncesi Danışmanlık

Gebelik öncesi danışmanlıkta temel amaç, sağlıklı gebelik sonucu elde etmek ve gebeliğin etkilerinin, şayet var ise annedeki sistemik hastalık üzerine etkilerini minimuma indirmektir.

Gebe Adayının Öyküsü:

Geçirilmiş kadın hastalığı ve enfeksiyonlar gebeliğin oluşumunu etkileyerek dış gebelik riskini arttırabilir.
Düşük öyküsü olanlarda düşük açısından araştırma gerektirebilir.
Geçmiş gebelikte fetal anomali ve tıbbi problemler var ise gebelik öncesi değerlendirilmelidir.
Aile hikayesinde kalıtsal fetal anomaliler ve gen hastalıkları mevcudiyeti genetik danışmanlık gerektirebilir.

Gebelik Öncesinde Hangi Konulara Dikkat Etmeliyim?

Sigara-alkol: Gebelik planlanırken bırakılmalıdır.
İlaç kullanımı: Gebe kalmayı planlayan kadının kullandığı ilaçların gebe kalmasını ve fetusu etkileyip etkilemediği belirlenir.
Kilo: Gebe kalmak isteyen kadının vücut kitle endexi(BMI), 30’un üzerinde olan hastaların gebelik öncesi kilo verilmesi önerilir.
Testler: Gebe kalmayı planlayan kadınların birtakım kan testlerini yaptırarak kansızlık, şeker değeri, bulaşıcı hastalık varlığı, karaciğer ve böbrek fonksiyon değerlerine bakılmalıdır.
Egzersiz: Gebe kalma arzusunda olan kadınların aşırı egzersiz yapmsı yumurtlama fonksiyonunu bozabilir.
Diyet: Sağlıklı diyet, düşük tuz ve doymuş yağ, yüksek oranda lifli gıda, taze sebze, meyve, kırmızı etten ziyade beyaz et ve balık içermelidir. Pastörize edilmemiş süt ve peynir, çiğ, pişmemiş veya az pişmiş et, çiğ yumurta tüketilmemeli, yüksek doz A vitamini alımının fetus üzerindeki olası olumsuz etkilerinden dolayı karaciğer gibi gıdalar tüketilmemeli.
Vitaminler: Folik asit bebekte nöral tüp defekti riskini düşürür. Gebelikten 12 hafta öncesinde başlamak gerekli.
Jinekolojik muayene: Gebe kalmayı planlayan kadının jinekolojik muayenesi yapılarak rahim ve yumurtalıklar değerlendirilir. Gebe kalmasını engelleyecek jinekolojik bir patoloji olup olmadığı tespit edilir. Var ise tedavisi belirlenir. Smear testi(rahim ağzı kanser tarama testi) yapılır.

Sorunu Gönder

E-posta adresinizi hekim hariç kimse göremez.