Gebelik Öncesi Danışma

Gebelik, anne için yepyeni bir süreç, farklı bir yolculuktur. Erken gebelik belirtileri ya da gebelik rahatsızlıkları, birçok kadın için benzer olsa da her kadın, kendine özgü bir gebelik süreci yaşar. Çünkü her kadının üreme sistemi, yumurta rezervlerinin durumu, mevcut sistemik hastalıklar ya da potansiyel stres kaynakları farklıdır. Bu nedenle gebelik öncesinde, gebeliği etkileyebilecek tüm bu faktörlerin teker teker değerlendirilmesi oldukça önemlidir.

Gebelik Öncesi Danışma Nedir?

Gebelik öncesi danışma; gebe kalmayı düşünen ya da gebeliğin ilk dönemlerinde olan kadınların sağlık durumunun değerlendirilmesi ve gebelik sürecindeki olası risklere karşı bilinçlenmesi için yapılır.

Gebelik fizyolojik bir olaydır. Tekrarlayan düşük vakalarıyla ya da sistemik rahatsızlıklardan kaynaklanan gebelik sorunlarıyla sık sık karşılaşırız. Bunların birçoğu öngörülebilir sorunlardır. Ancak gebelik öncesinde, -varsa- kadının geçmiş gebelik öyküsünün ve kalıtsal hastalıklarının değerlendirilmesi gerekir. Özellikle tekrarlayan düşük vakalarında, gebelik öncesi danışma hizmeti daha fazla önem kazanmaktadır. Çünkü tekrarlayan düşüklerin birçoğu üreme sistemindeki sorunlardan kaynaklanır. Bu sorunların tamamen tedavi edilip edilmediği ise ancak düzenli kontrollerle anlaşılabilir.

Gebelik Öncesi Danışma Avantajları Nelerdir?

Gebelik öncesi danışma ile beraber, çiftlerin hamilelik sürecine çok daha hazır bir şekilde giriş yapmaları sağlanır. Ayrıca, hamilelik sürecini etkileyebilecek tüm faktörler değerlendirmeye tabi tutulduğu için gebelik süreci, daha sağlıklı bir şekilde ilerler. Bunun yanı sıra, gebelik öncesi danışma sayesinde;

Anne ve bebek sağlığını riske atabilecek faktörler belirlenmiş olur,
Gebelik sürecini olumsuz etkileyebilecek risklere bağlı olarak, gerekli olan tedaviler erkenden başlatılır,
Doğumsal anomali riski düşürülmüş olur,
Doğum sürecinin de daha sağlıklı olarak geçirilmesinin önü açılır,
Ebeveynlerden bebeğe geçme riski bulunan kalıtımsal hastalıklar belirlenir ve bu hastalıklara yönelik gerekli önlemler alınır,
Anne adayının erken gebelik semptomları gibi gebelik sürecinde yaşayacağı değişimlerle ilgili bilgilenmesi sağlanır. Bu sayede, anne adayı gebelik sürecinde yaşayacakları konusunda daha farkındalığı yüksek bir hale gelir.

Gebelik Öncesi Danışma Nasıl Yapılır?

Gebelik öncesi danışma için çiftler, kadın doğum uzmanına başvururlar. Kadın doğum uzmanı hekim, çifti muayene ederek, gerekli değerlendirmeleri yapar ve ebeveyn adaylarına süreç hakkında bilgilendirmede bulunur.

Anne ve baba adaylarının fiziksel, sosyal, genetik durumları; yaş, kilo, beslenme ve yaşam alışkanlıkları, hekimlerce değerlendirilir. Bu faktörler, gebelik süreci üzerinde önemli etkileri olan değişkenlerdir. Özellikle beslenme, egzersiz ve diğer yaşam biçimi alışkanlıkları konusunda, ebeveyn adaylarından belirli değişiklikler yapmaları istenebilir.

Anne ve babada bulunan kronik hastalıkların tespit edilmesi, gebelik öncesi danışmanın önemli bir parçasıdır. Özellikle anne adayında var olan, bebeğin gelişimi, gebelik ve doğum sürecini etkileme ihtimali bulunan hastalıklar için gerekli tedbirlerin alınması gerekir. Bu nedenle, anne adayı kalp ve damar hastalıkları, şeker, tansiyon, tiroid, guatr, karaciğer ve böbrek hastalıkları yönünden, değerlendirmeye tabi tutulur.

Hizmet - Gebelik Öncesi Danışma