Aşılama Tedavisi

Aşılama Nedir?

Aşılama; kısırlık tanısı konulan çiftlerin sıklıkla başvurduğu bir tedavi yöntemidir. Baba adayının sperm sayısı ve hareketinin düzeyi ile anne adayının yaşının etken olduğu bu tedavi yöntemi laboratuvar ortamında gerçekleşmektedir. Baba adayından alınan spermlerin anne adayının rahmine laboratuvar ortamında yerleştirme işlemi olarak tanımlanan bir tedavi yöntemidir. Aşılama tedavisi öncesinde anne ve baba adayında birtakım testler uygulanmakta ve herhangi bir sağlık sorunu açığa çıktığında öncelikle bu sorunlar iyileştirilmektedir.

Aşılama Nasıl Yapılır ?

Günümüzde pek çok çift bebek sahibi olmak istemelerine rağmen çeşitli nedenlerle bebek sahibi olamamaktadırlar. Bir yıl boyunca korunmasız bir şekilde denenmesine rağmen bebek sahibi olamayan çiftlere kısırlık teşhisi konulmaktadır. Kısırlık teşhisi konulan çiftlerin çoğu genellikle aşılama tedavisi ile bebek sahibi olmaktadırlar.

Aşılama (İnseminasyon) Kimlere Yapılır?

Aşılama işlemi aşağıdaki durumlarda uygulanmaktadır.
Temel kısırlık testleri (sperm testi, rahim filmi, yumurtlama testleri) normal çıkan ve herhangi bir problem saptanmayan çiftlerde
Sperm testinde hafif anormallik saptanan çiftlerde
Hafif-orta dereceli çikolata kisti hastalığı olan kadınlarda
Rahim ağzında yapışıklık darlık olan kadınlarda
Tam olarak cinsel ilişkiye giremeyen çiftlerde kısırlık tedavisi için aşılama tedavisi ilk basamak tedavi olarak uygulanmaktadır.

Aşılama Tedavisi

Aşılama tedavisine başlanmadan önce çiftlerin normal yollardan gebe kalınması için her yolu denemeleri gerekmektedir. Çiftler korunmasız ve düzenli olarak 1 sene boyunca ilişki yaşadıktan sonra istedikleri çocuğa sahip olamazlar ise yapılan testler sonucu aşılama yöntemine geçilir.
Aşılama, erkeğin sperm hücrelerinin alınarak kadının rahminin içine bırakılmasıdır. Aşılama işlemi esnasında, erkekten alınan spermler gelişmiş enjektör iğneler yardımı ile rahim içine bırakılır. Bu işlem sonucunda yüksek ihtimalle döllenme sağlanır.

Aşılama Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler

Aşılama tedavisi sonrasında çift normal yaşamlarına kısa sürede tekrar dönebilmektedir. Ancak bu süreçte de sağlıklı yaşam tarzı benimsenmeli, dengeli beslenmeye dikkat edilmeli ve doktorun bilgisi dışında ilaç kullanılmamalıdır.

Hizmet - Aşılama Tedavisi