Genital Siğil Tedavisi

Genital Siğil Nedir?

HPV yani Human Papilloma virüsünün cinsel ilişki esnasında ya da temas yoluyla bulaşmasıyla yayılan viral bir hastalıktır. Genital siğil kadınlarda ortaya çıkabilir.

Genital Siğil Nedenleri Nelerdir?

Genital siğil neden oluşur?” veya “Genital siğil neden olur?” gibi sorular hastaların en merak ettiği konuların başında gelmektedir.
Genital siğillere Human Papilloma virüs yani HPV neden olmaktadır. 200’den fazla HPV tipi vardır. Bunlardan sadece 40 HPV tipi Genital siğile neden olmaktadır. En sık Genital siğil nedeni HPV 6 ve HPV 11 tipleridir. Neredeyse hemen her zaman cinsel yolla bulaşan genital siğillerde  risk faktörleri de bulunmaktadır.
Genital siğil risk faktörleri şu şekilde sıralanabilir;

• Birden fazla partnerle korunmasız cinsel ilişki
  • Cinsel yolla bulaşan başka bir enfeksiyonun olması.
  • Genç yaşta cinsel hayata başlamak
  • Bağışıklık sistemini baskılayıcı ilaç kullanımı genital siğil riskini artırabililer.

Genital Siğillerin Belirtileri Nelerdir?

Genital siğiller toplu iğne başı büyüklüğünde, kabarcıklı ve pürtüklü yapıdadır. Birden çok olduklarında birleşerek karnabahar görünümünü alabilirler. Başlangıçta deri renginde veya kahverengi kabartılar şeklinde olabilirler. Siğiller genellikle şikayete neden olmazken, bazen kaşıntıya neden olabilir, cinsel ilişki sırasında kanayabilir.
Genital Siğiller Şu Bölgelerde Ortaya Çıkabilir
Siğiller tek, grup halinde, ciltten yüksek, yassı veya "karnabahar" biçimli olabiliyor.
Deri kabarık, üzeri pürtüklü, deri rengi, açık kahverengi ya da rengi gri olabiliyor.
Genellikle acı-ağrı hissi olmuyor. Ancak kaşıntı olabiliyor.
Cinsel ilişki sırasında hafif kanama yapabiliyor.
Siğil olan bir kişi ile cinsel temas sonrasında, haftalar ya da aylar içinde ortaya çıkabiliyor.
Genital siğillere neden olan HPV enfeksiyonu, ağzın genital bölgeye teması olursa nadir olarak boğazın içinde siğile neden olabilir.
Kadınlarda;

• Vulvada (dış kadın genital bölgesi)
  • Vajina içinde veya çevresinde
  • Anüs içinde veya çevresinde
  • Kasıklarda (genital bölgenin iç uylukta buluştuğu yer)
  • Rahim ağzında

Genital Siğil Nasıl Teşhis Edilir?

Genital siğil teşhisi Kadın Hastalıkları ve Doğum doktorlarının yaptığı muayene sırasında konulabilmektedir. Konusunun uzmanı bir Kadın Hastalıkları ve Doğum doktoru siğilin görünüşüne göre teşhis koyabilir.
Genital siğil gözle görülmeyen bölgelerde olabileceği için doktor pelvik muayene yapması gerekebilir.
Muayene sırasında genital siğillerin daha belirgin gözükebilmesi için hafif bir asidik çözelti kullanılabilir.
 Ancak yine de teşhisi netleştirmek için ek tetkikler gerekebilir.
Şüpheli durumlarda bölgeden pamuklu çubukla alınan örnekle test yapılabilir.
HPV ve smear testi yapılmalı.

Genital Siğil Nasıl Tedavi Edilir?

Genital siğillerle ilgili en merak edilen konuların başında “Genital siğil nasıl geçer?” “Genital siğil tedavisi”, “Genital siğilin doğal tedavisi var mıdır?” “Genital siğilin kesin çözümü nedir?”,gibi sorular gelmektedir.
Genital siğil tedavisinde lezyonun büyüklüğüne göre tercih edilecek yöntem değişebilmektedir.
Genital siğil tedavisi;

• Genital siğilin cerrahi olarak çıkartılması
  • Koter ve lazer ile lezyonun yakılması
  • Kriyoterapi yöntemi ile genital siğilin dondurulması gibi tedavi seçenekleri bulunmaktadır.
  • Lezyon anal bölgede ise genel cerrahi uzmanı tarafından anal bölgenin içinde kontrol edilmesi gerekir.

Hizmet - Genital Siğil Tedavisi